Jan Kies

Kapsalon - Dames & Heren
 
 

Jan denkt hardop


 

2024-11-18 -Ff wat Anders

 

Na velen jaren tussen de shampoo, haarverf, deo, maandverband, etc. mijn bril te hebben uitgekozen in een drogisterij, liep het dit keer heel anders. Ik was toe aan een nieuwe bril en uiteraard ging ik weer naar mijn oude vertrouwde winkel, waar ik al jaren klant ben.

 

Het is zo dat ik jaren tevreden ben geweest en ik merkte dat mijn zicht achteruit ging en vond dat het tijd werd voor een nieuwe bril. Na passen en meten een leuke bril uitgezocht die ik na twee weken kon ophalen.

Ik merkte gelijk dat er iets niet klopte: ik kon niet op mijn smartphone lezen! Helaas moest ik een week wachten op een deskundige die moest controleren hoe het precies zat. Na dit onderzoek bleek dat de meting niet goed was gegaan en kreeg nieuwe multifocale glazen in mijn bril, die ik na twee weken kon ophalen.

In eerste instantie was ik tevreden maar al snel bleek dat ik bij het lezen toch problemen had.  Weer teruggegaan en daar kreeg het antwoord: ‘wij kunnen niets meer voor u doen. U moet naar een echte opticien’.

Een paar dagen later lag er een brief in de bus dat ik ergens Anders een multifocale bril kon krijgen van rond de 50 euro. Ik gelijk het internet op en kon voor de volgende dag een afspraak maken. Het was een hele belevenis waarin het duidelijk werd wat het verschil is tussen ‘I Love’ of iets ‘Anders’.

 

Het mooiste moest nog komen: het uitzoeken van het montuur. Tussendoor gaf ik de brief die ik had gekregen, maar al gauw werd duidelijk dat ik daar niet mee wegkwam, want de aanbieding gold niet voor mij. Uiteindelijk was er nog een andere actie: ‘drie brillen kopen - een betalen’, dat leek mij wel wat. Al gauw had ik gave monturen gevonden. Twee dezelfde monturen waarvan een zonnebril en een andere als een soort reserve. Dan krijg je het verhaal ‘welke glazen’, dat is een hoofdstuk apart. Na uitleg ben ik er samen met de opticien uitgekomen. Uiteindelijk ging ik heel tevreden de deur uit en ik ben keigoed geholpen. Het hele proces was top, van het begin tot dat ik wegging. Alleen wel flink wat euro’s lichter. Ik kon na een week mijn brillen ophalen en ik zie er vanaf nu heel Anders uit.

 

bijvoorbeeld op deze momenten:
 
18-1-2009- Harige Hapjes....

 

12-1-2009- Blijde Hennie...

 

6-1-2009- NIEUWJAARS GROET...

 

12-10-2008- Compliment !!!...

 

 
 
Het interieur is is ontworpen en handgemaakt door (mijn broer) Fred Kies